СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Агенцията за пътна безопасност предлага одит на всички пътища в страната
 Facebook

Агенцията за пътна безопасност предлага одит на всички пътища в страната



19.09.2019 / 16:33 - CityBuild.bg

Приемане на нова методика за обследване на тежките пътни инциденти е друга препоръка.

 

Докладът за състоянието на безопасността на движението по пътищата в България е и първият цялостен анализ на нивото на безопасността на движението по пътищата, който се прави у нас. В него са идентифицирани много от проблемите и са набелязани конкретни мерки и действия, които ангажираните институции следва да предприемат. Това е и основата, на която ще бъде разработена и Стратегията за безопасност на движението по пътищата в хоризонт 2021-2030 г.

 

Изследвани са в цялост елементите, които оказват влияние на безопасността на движението по пътищата: законодателство; поведението на участниците в движението; пътната инфраструктура; контролът; автомобилният парк и веригата на спешната помощ, като са набелязани и конкретни мерки за всеки от тях.


Според годишните отчети на Пътна полиция около 96% от инцидентите в страната са резултат от грешка на водача. Тези данни обаче почиват на предварителния оглед на мястото на произшествието. Липсва информация от авто-техническите експертизи при формиране на данните и също така достатъчно обследване от гледна точка на причините, довели до пътно-транспортното произшествие. В тази връзка се предвижда изготвяне на единна нова методика за обследване на тежките пътни инциденти, в която да се отчитат много повече елементи. При особено тежки инциденти те да се обследват от специалисти от различни области - пътни полицаи, инженери, експерти по пътна безопасност и др. Водещо да бъде не установяване на вина, а дефицитите, свързани с: поведението на водача, изправността на превозното средство, състоянието на инфраструктурата, метеорологичната обстановка и т.н., за да се види причината или проблема за настъпването на ПТП и той да бъде своевременно отстранен. Предвижда се и в огледите на пътните инциденти да започне да се отбелязва дали превозното средство е с ляв или десен волан, за да се изследва влиянието на превозните средства за обратно движение.


Одитите за пътна безопасност да обхванат всички републикански и общински пътища. Това е друг основен приоритет в частта „Пътна инфраструктура". В момента това изискване се прилага само за магистралите. По темата вече се работи, а България може да бъде една от първите страни-членки, в които ще бъдат транспонирани разпоредбите на европейската директива, с която се разширява обхватът на тези одити.

 

Анализът констатира, че през последните 10 години се отбелязва интензивно развитие в областта на пътното строителство. Все още обаче по-голямата част от мрежата остава изградена преди повече от 20 години и въпреки предприетите през последните години мерки, подобрението на цялостното състояние на пътищата не е достигнало желаното ниво. За 2018 г. са установени 77 участъка с концентрация на ПТП по републиканските пътища, на които следва да се предприемат допълнителни мерки по отношение на техническо им състояние, се посочва в доклада. Разработване на интерактивна карта с информация за тях и въвеждане на повече интелигентни транспортни системиса сред другите приоритети за подобряване на безопасността по пътищата.

 

Докладът е публикуван на сайта на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата" за обществено обсъждане.

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано