СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Асоциация продължава да търси подкрепа за ремонт на заслона "Кончето"
 Facebook

Асоциация продължава да търси подкрепа за ремонт на заслона "Кончето"



14.03.2018 / 10:26 - CityBuild.bg

Той е на възлов маршрут, но е технологично остарял.

 

Асоциацията на планинските водачи в България има готовност да подмени остарелия планински заслон "Кончето" след проведена дарителска кампания и събрани около 17 хиляди лева, но пред инициативата застават редица административни пречки. Заслонът се намира в Националния парк Пирин, който е изключителна държавна собственост, стопанисва се от туристическото дружество в Разлог, но се води на територията на община Кресна.

 

Снимка: Евгени Динев

 

Заслонът не е бил вписан в кадастъра и не е било извършено геодезично заснемане. Местността е карстова седловина, свързваща върховете „Кутело“ и „Бански Суходол“ на 2800 метра надморска височина. Трасето е с дължина едва 400 метра, но тесният ръб и огромните пропасти от двете страни я превръщат в опасно и трудно изпитание. На единствения по-широк участък на височина от 2750 метра през 1955 година е изграден заслонът „Кончето“, който оттогава насам не е бил ремонтиран основно нито веднъж.

 

Съществуващата постройка е частично ремонтирана през 2009 година, но вече не отговаря на стандартите за безопасност и на съвременните изисквания за оцеляване в планински условия. Самият заслон представлява напълно амортизиран дървен сандък, прояден от термити, но се намира на възлово място и благодарение на него са се спасили десетки хора, може би стотици, обясни за "Хоризонт" Орлин Чачановски, който е председател на Асоциацията.

 

В момента организацията събира документация и има изготвени проекти за подмяна на отделните части на заслона. Събраните пари няма да стигнат дори за транспорт заради труднодостъпния терен. Модерното и възможно решение е летателна техника, но самият транспорт ще струва много повече от самия заслон.

 

 
още от Новини

още от Страната