СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
До есента догодина ще бъде пуснат първият етап от третата метролиния
 Facebook

До есента догодина ще бъде пуснат първият етап от третата метролиния



14.03.2018 / 15:50 - CityBuild.bg

След година и половина метрото ще е с дължина около 50 км и ще има три връзки с жп гари.

 

Кметът на София, министърът на транспорта, министърът на околната среда и директорът на "Метрополитен" провериха изграждането на третия лъч на метрото. Те инспектираха метростанцията при Александровска болница на ул. "Георги Софийски" - МС „Медицинска академия".

 

 

Изградени са около 3 км подземен тунел от третия лъч на метрото. Към момента строителните дейности вървят в срок "плюс-минус" един месец. Физическото изпълнение на първия участък е 56%. Очаква се наземното движение в участъка по бул. "Пенчо Славейков" и "Георги Софийски" да бъде възстановено есента тази година, а до есента догодина - да бъдат готови и останалите 4 метростанции и да бъде пуснат първият етап от трети метродиаметър. След година и половина общият брой станции ще бъде 47, а дължината на подземната железница ще достигне 52 км.

 

Снимка: БГНЕС

 

В момента се изграждат 12 км от третия лъч от бул. "Вл. Вазов" до Околовръстното при Горна баня и 12 метростанции. Една от най-сложните за изпълнение е тази при площад "Орлов мост". Строителството започна в началото на 2016 г. с най-тежкия участък между "Красно село" и "Малък градски театър зад канала" в центъра на града.

 

 

Очаква се по третия лъч да се движат 20 произведени в Германия метровлака. Те са с намалено потребление на електроенергия, намалени нива на шум, както и с опция за движение без машинист. Целият влак е проходим. Пероните на трети метродиаметър пък ще са със стъклени прегради на пероните.

 

 

През 2019г. половин милион софиянци ще пътуват с най-бързия и екологичен транспорт на града. Метрото ще спести 90 000 тона вредни емисии годишно.

 

 
още от Новини

още от София