СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Искат повече паркоместа на полупешеходната ул. "Съборна" в София
 Facebook

Искат повече паркоместа на полупешеходната ул. "Съборна" в София



04.12.2020 / 09:30 - CityBuild.bg

Предвижда се връщане на косото паркиране и поставяне на електронни колчета, които да се свалят за временен престой.

 

 

Въпреки афишираната политика за по-малко автомобили и повече пешеходни зони в централната част на столицата, вчера след дълги спорове на извънредно заседание транспортната комисия към Столичния общински съвет одобри предложение, внесено от  зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев. То предвижда връщане на косото паркиране по ул. "Съборна" и поставяне на пиломати (електронни колчета, които влизат в земята) в участъка от ул. "Цар Калоян" до ул. "Леге". Така местата за паркиране ще станат от 12 на 26, като ще бъдат преместени от северната страна, а устройствата ще дадат възможност на живеещи и работещи на улицата да спират с автомобил за кратък престой (без да е уточнен), като достъпът им ще бъде контролиран.

 

Пиломатите може да са дистанционно или с камера, които допускат само определени номера на автомобили.

 

Това е крачка назад, след като от лятото улицата стана полупешеходна зона по проект, иницииран от "Спаси София". Всъщност „Съборна" е единствената улица в столицата, превърната в полупешеходна през последните три години. А причината за вчерашното решение е, че живеещи и работещи на улицата се обединиха в сдружение "Спаси Съборна", настояха за връщане на паркоместата и автомобилното движение и дори направиха свой проект с предложение за нова организация на улицата. Според търговци бизнесът им страдал, защото клиентите им не искали да идват пеша до магазините. 

 

Снимка: CityBuild.bg. Полупешеходната улица в момента - вече с коледна украса.

 

Според председателя на транспортната комисия Карлос Контрера решението е компромисно и се търси баланс. Според независимия общински съветник Борис Бонев обаче компромис вече е бил направен - вместо цялата улица да е пешеходна, по част от нея са оставени автомобилно движение и паркоместа. За запазването на този вид на улицата, която е връзка на пешеходната част на бул. "Витоша" с пл. "Св. Неделя" и Градската градина, се обяви и директорът на общинското предприятие "Софияплан" арх. Любо Георгиев и заяви, че в зоната има 182 паркоместа, както и удобен градски транспорт. Според него ползите от това улицата да е пешеходна са по-големи от притесненията на търговците, че бизнесът им ще пострада. Той отбеляза, че в Милано, Москва и Амстердам има много скъпи магазини в пешеходни зони, а възможността да се спира директно пред магазините не определя качеството на живот. Относно пиломатите Бонев заяви, че те са скъпи съоръжения, а освен това няма гаранция кой и как ще контролира достъпа до зоната. А Андрей Зографски от "Спаси София", който е и експерт към транспортната комисия, заяви, че косо паркиране на еднопосочна улица е незаконно и то ще бъде отменено в съда.

 

Снимка: CityBuild.bg. Полупешеходната улица в момента - вече с коледна украса.

 

Решението за новата организация на "Съборна" най-вероятно ще бъде одобрено от Столичния общинския съвет, но то ще действа до реконструкцията на пл. "Св. Неделя", тъй като превръщането на улицата в пешеходна е предвидено в проекта на италианския архитект Масимилиано Фуксас. 

 

Ема Димитрова

 

 
още от Новини

още от София