СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Московски: Концесията на Летище София ще е най-голямата сделка у нас
 Facebook

Московски: Концесията на Летище София ще е най-голямата сделка у нас



12.07.2018 / 12:35 - CityBuild.bg

Предвиден е нов терминал, ремонт и разширение на съществуващите и евентуално - нова писта.

 

Направихме задълбочени проучвания в европейските държави за това как се управлява летищната инфраструктура, както в държавите членки на ЕС, така и в тези, които не са. Проучванията показват, че делът на управление на частния сектор в летищата е нараснал с 80% към 2016 г., а ако добавим 2017 и 2018 година, процентът ще бъде значително по-голям, заяви министърът на транспорта на изслушване в Комисията по транспорт към НС във връзка с искане на БСП за прекратяване на концесията. министърът на транспорта.

 

Московски добави, че всички летища в Унгария, Словения, Белгия, Кипър и Малта се управляват на 100% от частни оператори и допълни, че в Испания те са 98%, в Италия 86%, във Великобритания - почти 80%, а в  Холандия - 75%. „Практиката в цяла Европа показва, че това е най-добрият начин за управление на летищната инфраструктура и ние сме го заявили в нашата предизборна и управленска програма", подчерта още той.

 

 

Ако се реализира концесията на Летище София с параметрите, които са зададени в момента, това ще е най-голямата сделка, осъществявана в България, категоричен бе Ивайло Московски. Той защити тезата си с финансовите параметри на концесията, изготвени от Световната банка и Европейска банка за възстановяване и развитие, според които очакваната сума, предложена от участника, ще е не по-малка от 15 млн. лв., като концесионна такса годишно или 10 % от оборота.

 

„Концесионерът трябва да заплати първоначално концесионно възнаграждение в размер на 550 млн. без ДДС. Минималните инвестиции са в размер на 600 млн. евро, за срока на концесията са 1,2 млрд. - това са данните, с които стартира концесията", отчете транспортният министър. По думите му до десетата година на концесията е заложено изграждането на нов терминал, както и ремонт, рехабилитация и разширение на съществуващите. Също така до петата година от срока на концесията концесионерът се задължава да извърши проучване и ако трафикът показва, да възложи изграждането на нова писта.

 

Министърът на транспорта подчерта пред народните представители, че процедурата е стартирана абсолютно открито, по прозрачен начин, в съответствие със Закона за концесиите, като за целта цялата документация е изпратена за съгласуване с всички министерства и ведомства, спазени са изискванията за 14 дневния срок за съгласуване. Той направи сравнение, че нито една от концесионните процедури, реализирани от БСП не е минавала през обсъждане в парламент, обществено обсъждане или пък анализ от международен консултант.

 

„Летищата във Варна и Бургас не само, че са с национално значение, но имат и още по-голяма тежест, заради граничното си местоположение", каза Ивайло Московски и допълни, че подкрепя тези две концесии, реализирани от опозицията, но ако те са толкова против този тип публично-частно партньорство, защо са ги отдали на частен оператор в момент, в който и двете летища са били на печалба.

 

 
още от Новини

още от София