СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
В неделя започва разширението на бул. „Тодор Каблешков“ в София
 Facebook

В неделя започва разширението на бул. „Тодор Каблешков“ в София



29.05.2020 / 15:40 - CityBuild.bg

В участъка от бул. „България“ до ул. „Луи Айер“ ще има бус лента, трамвайно трасе и велоалеи.

 

Това е един от най-важните проекти, защото с него и останалите отсечки от вътрешните рингове на столицата и довършването на Околовръстното се стремим към намаляване на трафика и алтеранативно движение, каза при представянето на проекта за разширяване на бул. "Тодор Каблешков" кметът на София Йорданка Фандъкова. Целта ни е с изграждането на бул. „Т. Каблешков" и бул. „Филип Кутев" да създадем връзка от бул. „Цар Борис III" през бул. „България" и бул. „Черни връх" до бул. „Симеоновско шосе", допълни тя.

 

 

Булевардът ще е 4-лентов, с два тротоара по 5 метра, бус лента и еднопосочни велоалеи от двете страни с ширина 1.50 м - на по-ниско ниво от тротоарите и малко по-високо от платното. Резервира се обособено трамвайно трасе в средата на булеварда, като идеята е то да прави връзка от бул. „Овча Купел" до метростанция "Г. М. Димитров". Озеленяването ще е с дървета в гнезда на тротоара от южната страна и максимално запазване на дърветата от северната страна. В участък от 200 м в тротоара има изграден топлопровод и след разкриването ще се прецени дали там ще е възможно засаждане на дървета.

 

 

Дължината на участъка е 1 км. Проектът се разделя на 7 етапа, като строителните дейности ще започнат в южната част на бул. "Тодор Каблешков". Първият етап от сегашното разширение е от бул. „България" до ул. „Боянски водопад" и трябва да завърши през август при благоприятни атмосферни условия. Движението няма да се спира напълно. 

 

 

Най-сериозният проблем, с който се е сблъскала общината, е отчуждаването на имоти. "Подготовката за тези проекти е дълга и свързана с големи инвестиции", каза кметът. От думите й стана ясно, че само за отчужденията в този един километров участък инвестицията е била около 11 млн. лв. - приблизително колкото ще струва и ремонтът.

 

 

Компанията, която ще извърши реконструкцията, е „Трейс Груп", а гаранционният период на строежа е 8 години. „Срокът на договора е 5 месеца, но не се знае какво ще е времето наесен, затова не може да коментираме крайна дата", каза Фандъкова. Тя обяви, че се работи усилено и за следващия участък от "Луи Айер" през бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе". Там обаче продължават да текат отчуждителни процедури на терените. "Става въпрос за 116 имота, към този момент 34 от тях са платени", уточни градоначалникът и добави, че целта е в следващите години да бъде завършен и този участък.

 

 

Според "Спаси София", независимо от добрите страни на проекта, отново трамвайното трасе остава за "светлото бъдеще", няма да бъдат изградени и спирковите перони за бъдещия трамвай, т.е. на следващ етап ще се наложи да се кърти и преправя чисто новият булевард. Трамвайното трасе трябваше да бъде направено сега и да бъде обособено като споделено с автобусите, за да не се налага третата лента от пътното платно да бъде БУС лента, казват от организацията и допълват, че разстоянието между спирката на трамвай 7 при мола и ул. "Луй Айер" е 1 200 метра - достатъчно за обособяване на три нови спирки. Така новата трамвайна линия-дубльор на натоварената 7-ца щеше да обслужва множество гъстонаселени квартали.

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано