СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
"Джи Пи груп" се отказва да строи тунел "Железница"
 Facebook

"Джи Пи груп" се отказва да строи тунел "Железница"



15.10.2018 / 09:30 - CityBuild.bg

Фирмата ще депозира в АПИ отказ от сключване на договор за изпълнение.

 

Ръководството на строителната компания "Джи Пи Груп" заяви, че се отказва да бъде строител на най-дългия в България тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма". Решението е мотивирано с "полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет и в подкрепа на пътната безопасност".

 

 

Решението на избрания изпълнител да се оттегли от процедурата идва след като премиерът Бойко Борисов настоя компанията да бъде извадена от всички европейски и държавни проекти. В началото на седмицата прокуратурата обяви, че е запорирала пари и е блокирала парични преводи на стойност около 14 млн. евро на фирми и търговци около "Джи Пи груп" във връзка със сигнала на вицепремиера Томислав Дончев и сайта "Биволъ" за злоупотреба при разходване на евросредства.

 

Ръководството на "Джи Пи груп" заяви в петък, че "през всички години компанията е работила, съобразявайки се със законовите разпоредби и винаги е отчитала обществения интерес". Едновременно с това отчита, че заради започналите проверки има реална опасност да не спази графика за изпълнение на тунела, заради което пък България може да загуби финансирането на цялата магистрала "Струма" и да се наложи да върне парите в бюджета на ЕС.

 

Вчера, помолен да коментира ситуацията с изваждането на „Джи Пи Груп" от проектите, свързани с европейски средства, президентът отбеляза, че очевидно това е показателно за наличието на сериозен проблем. „От една страна са високите цени, от друга - безобразното качество по пътищата, а и в центъра на София", заяви държавният глава. Румен Радев беше категоричен, че за решаването на този проблем е необходима политическа воля, но не само за изваждането на една фирма или недопускането ѝ до обществени поръчки при вече сключени договори. „Такъв тип подход поражда и много други въпроси - къде са държавните и обществени институции, къде е съдебната система? Политическата воля трябва да показва прозрачност, отговорност и отчетност, които до бъдат в ежедневието на всяко едно управление, а не единствено накрая, когато се появи проблем", заяви още президентът Румен Радев.

 

Конкурсната процедура за тунела на стойност 185 млн. лв., която "Джи Пи груп" спечели в консорциум с "Глобал кънстръкшън" и "Виа план", се оспорва в Комисията за защита на конкуренцията от други участници. Антимонополният орган обаче допусна предварително изпълнение.

 

 

Тунел "Железница" е най-големият инфраструктурен проект, който компанията трябваше да изпълни. През юли тя подписа договор за рехабилитация на жп участъка Ребърково - Своге с възложители Министерството на транспорта и Националната компания железопътна инфраструктура, което трябваше да стане първият й жп проект. Тя ремонтира и 26 км от пътя Момчилград - Крумовград - Ивайловград на стойност за 18 млн. лв. в консорциум с "Контратас Инглесиас" АД. Финасирането е със средства от Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България 2014-2020 г. и националния бюджет.

 

Сред по-новите ѝ проекти е удължаване и заустване на главен дъждовен колектор с възложител пристанище Бургас с прогнозна стойност 2 млн. лв., финансирано от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Отново в Бургас компанията работи и по проект на общината за водоснабдяване и канализация на Лесопарк "Росенец". През лятото беше открита и спортната зала "Арена Шумен", чийто проект държавата финансира с 8 млн. лв.

 

Компанията има редица проекти в София, между които участъци от метрото, ремонтът пред НДК и течащите сега реконструкции на централната градска част.

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано