СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
„Пътпроект-2000” е правила временни пътища и сондажи в Кресненското дефиле
 Facebook

„Пътпроект-2000” е правила временни пътища и сондажи в Кресненското дефиле



12.02.2019 / 11:18 - CityBuild.bg

АПИ твърди, че не е възлагала дейности по трасето на АМ „Струма“.

 

Фирмата, реализирала идейния проект за строителството на отсечка от магистрала „Струма” през 2017г., е правила временни пътища и сондажи в Кресненското дефиле по своя инициатива, каза пред bTV управителят на „Пътпроект – 2000” инж. Любен Симеонов. „Заедно с изготвянето на идейния проект трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през ноември 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи”, каза инж. Симеонов и уточни, че допълнителните площадки и пътища са направени, за да се достигне до набелязано място да сондиране. По думите му от тях не е искано да се правят сондажи и пътища и те са за сметка на фирмата. Според bTV обаче обществената поръчка за конкурса за идеен проект е обявена официално една седмица след като „Пътпроект-2000” започва да прави сондажи на терена.

 

През април 2018 г. от АПИ са възложили да се актуализира парцеларния план за изграждане на магистралата и проектантите решили „да довършат работата си”. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов. Той беше категоричен, че не поема чужда отговорност, а просто е искал да няма пропуски в проекта. Причината да се правят допълнителни сондажи била, защото при изработката на идейния проект са правени проучвания с други методи, а не с инженерно геоложко сондиране, тъй като тогава атмосферните условия не позволявали.

 

Снимка: btvnovinite.bg

 

Агенция „Пътна инфраструктура“ не е възлагала изпълнението на никакви дейности по трасето на лот 3.2 от АМ „Струма“ - между Крупник и Кресна, свързани с извършването на сондажи, прокарването на временни пътища или на каквото и да било друго. Още повече, че чрез тях се правят внушения, че стартираните през миналата година две тръжни процедури за двата участъка на лот 3.2 за избор на изпълнители са опорочени. Към момента няма избрани изпълнители и сключени договори, въз основа на които да бъдат извършвани строителни дейности по бъдещото трасе на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, казаха вчера от АПИ.

 

Според фондация „Антикорупционен фонд“ (АКФ) са налице над 7 км незаконни временни пътища и следи от сондажи без правно основание в района на Кресна, в непосредствена близост до трасето на бъдещата автомагистрала Струма (лот 3.2.2.). Организацията твърди, че анализ на сателитни изображения установява, че временните пътища са изградени през юни-септември 2018 г. На място са установени и следи от извършени вертикални сондажи, типични за проучвателни дейности в началните етапи на пътното строителство.

 

В момента държавата не е открила процедура и не е във фаза на открита обществена поръчка за отсечката от магистрала „Струма”, обект на разследване. Това коментира транспортният министър Росен Желзяков във връзка с работата по участък на АМ „Струма” преди да е избран изпълнител. По думите му при липсата на открита процедура не може да се говори за „конкурентно предимство”. Той обеща да се изясни какво точно сондират работници по отсечката.

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано