СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Сегментен блок "Техносим" за изграждане на п.в. „Св. Климент Охридски”
 Facebook

Сегментен блок "Техносим" за изграждане на п.в. „Св. Климент Охридски”



26.11.2012 / 11:46 - citybuild.bg

В строителството на булеварда са използвани вибропресовани продукти за инфраструктура на фирмата - тротоарна плоча Оптик40/5, бордюри и пътна ивица.

 

На 09.11.2012г. председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров и представители на останалите ангажирани институции подписаха Акт 16 за обект: Лот 31 „Рехабилитация и реконструкция на път II-18 Софийски околовръстен път - Южна дъга от км 41+137,87 до км 44+720 и пътна връзка № 2 на пътен възел Младост в участъка от СОП до началото на съществуващия надлез". С това завърши изграждането на бул. „Климент Охридски" в столицата, което е последният участък от Южната дъга на Софийския околовръстен път.

 

По проекта са извършени следните дейности: изграждане на пътен възел и нов булевард „Климент Охридски" с дължина 850 м; построяване на мост-естакада по основното трасе с дължина 358 м и 14 отвора; изграждане на южно и северно директно трасе с обща широчина на двете пътни платна 30 м, включваща тротоари, разделителна ивица и пътни платна с широчина по 10.50 м, в които са развити 3 активни ленти за движение; изграждане на южен и северен локал с 2 активни ленти за движение и тротоари, улично осветление и др. За изпълнението на тези дейности са използвани вибропресовани продукти за инфраструктура на фирма Техносим - тротоарна плоча Оптик40/5, бордюри и пътна ивица.

 

 

Двете големи съоръжения, част от конструкцията, са направени с подпорни армонасипни стени, за изграждането на които е използван сегментен блок, отново произведен от фирма Техносим. Този продукт до момента е използван успешно при изграждането на самия Околовръстен път. Изпълнителите предпочитат употребата му, защото технологията е нова и спрямо конвенционалните стоманобетонови или бетонови подпорни стени е технически, икономически и не на последно място - естетически и архитектурно издържана.

 

 

Изчислено е, че при  строителство на съоръжения с голяма височина, както е в случая - от 4 до 16 м, се постига много по-ниска цена, когато се изпълняват със сегментен блок, без да се компрометира качеството им. Напротив - изградени по този начин, те биха издържали земетресение 9,5 по Рихтер.

 

 

Общата дължина на обновения пътен участък от републикански път II-18 СОП е 3.58 километра. Пътният участък е важна транспортна връзка, тъй като поема локалния трафик на София и транзитното движение от автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Свързва двете магистрали с Югозападна България и съседните държави. С реализирането на проекта ще се намали времето за пътуване, задръстванията в града и ще се повиши безопасността и комфортът при пътуване.

 

 
още от Новини

още от Баш майстор