СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Сезонът на строителните изложения започна
 Facebook

Сезонът на строителните изложения започна



30.03.2011 / 18:10 - citybuild.bg

В най-силните месеци за строителните изложения през пролетта разговаряме с Татяна Катанска, Експорт Мениджър - ТЕХНОПАНЕЛ.

 

 

 

От 8 до 13 март ТЕХНОПАНЕЛ участва в Международен панаир за дома в Любляна. Разкажете ни за изложението.

 

ТЕХНОПАНЕЛ се представя за първи път на това изложение. Нашите партньори в Словения - фирма Rufbau d.o.o., дистрибутор на сандвич панелите с марка TEХНOПАНЕЛ за страната, ни предложиха да участваме заедно. Организаторите се бяха постарали много. На откриването присъстваха официални гости, имаше автентична музика, а панаирът имаше толкова голяма посещаемост, че се наложи да изградят допълнителни помещения. Сред посетителите имаше много чужденци (доста от тях - македонци), а освен представители на различни фирми, изложението беше посетено и от много крайни потребители - включително и от майки с малки деца.

 

 

За разлика от България, изложението беше организирано тематично - имаше зала за производители на врати, за покривни конструкции и т.н. Схемата на разпределение беше много добра и можеше лесно да се ориентираш. Отделно пропускателният режим беше организиран много удобно, а на всеки вход бяха подсигурени електрически колички за хора с увреждания. Около залите на изложението са изградени няколко големи паркинга, имаше вътрешен двор със заведения за хранене, а вътре в залите - много кафенета. Освен това на всеки щанд се предлагаше вино, защото страната е много развита в това отношение.

 

 

 

 

Аз причислявам Словения по-скоро към западните страни - манталитетът им е по-различен. Освен това хората не се оплакват и са много позитивни. Искат да опитат нещо ново, отворени са за информация и ти имат доверие. Това, което ми напомни за България по време на Международния панаир за дома в Любляна е, че големите фирми не присъстват на такива събития като посетители, а само като изложители.

 

 

 

Това, че изложението в Любляна е било толкова добре организирано и посетено, означава ли, че секторът в Словения е по-добре развит, отколкото в България?

 

Да, там кризата не е толкова голяма. Казват, че общо взето, са доволни, но да не забравяме, че Словения е малка страна с 2 милиона население и потреблението е по-различно. Страната се развива и в момента нямат много молове и логистични центрове. Селата са населени, много живи, няма изоставени руини като при нас, непрекъснато се работи, но не видях големи промишлени зони. Поисках да видя и най-големият им търговски център, но той малко напомня на панаир с отделни сгради. Този тип строителство в Словения тепърва престои да се развива.  

 

Това, което ме впечатли е, че различните фирми си представяха продукти едни на други. Т.е., можеш да отидеш при конкурент и ако той няма твоя продукт, да му го предложиш. Щом нямат продукта, нямат проблем да го купят и от най-големия му конкурент.

 

Друго, което ми направи впечатление е, че правят големи хубави къщи, но не отделят много внимание на изолацията на покривите. На изложението например имаше много представители на производители на изкуствени покриви, без никаква изолация. Също така нямаше представени много чужди панели, освен италианските.

 

 

 

 

На изложението в Любляна ТЕХНОПАНЕЛ представи сандвич панелите TTOP и TFACE. Кажете малко повече за вашето представяне като цяло.

 

Бяхме представили много интересен цвят - dark grey, който е малко по-скъп, но изглежда много интересно. Представихме и стена покрив - както с изолационна сърцевина от полиуретан (PUR), така и с минерална вата (MW). Уникалното при нас е, че предлагаме и двете, тъй като повечето фирми са специализирани само в единия вид. За клиентите беше интересно и удобно. Освен това видяха колко е полезно да се използва покривен панел, който осигурява изолация и няма конденз. Каталозите също се харесаха много, тъй като в тях даваме много техническа информация.

 

Освен това бяхме подготвили големи мостри - дълги 2.50, за да може да се добие ясна представа за качеството на продукта. Това предизвика голям фурор.

 

 

 

 

Кой е най-продаваният ви продукт в Словения?

 

Това е покривен панел с алуминиево фолио отвътре. Вътрешната ламарина е заменена с фолио, като така панелът е по-лек и цената се редуцира. В Словения реновират много сгради и този продукт предизвиква голям интерес.

 

 

Каква очаквате да бъде ползата за вас като фирма след участието ви в изложението?

 

Все още е рано да се каже като обратни поръчки, тъй като трябва да мине време. 

 

Какви строителни изложения предстоят и кое според вас е най-полезно?

 

В края на този месец предстои изложението в Босна и Херцеговина, която е свързана със Словения и затова разчитаме на клиенти и оттам. А в началото на април се очакват изложенията в Загреб и в Будапеща.

 

От всички изложения обаче, на които съм била, за мен най-голямото, най-значимото и най-полезното е строителното изложение в Белград през април - професионално направено, с присъствие на фирми от цяла Европа (и много от Гърция).

 

Интервю на Ема Димитрова

 

Пролетни строителни изложения:

 

 
още от Новини

още от Интервюта

още от Избрано