СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Шестима от АПИ са обвиняеми за инцидента през 2017 г. в тунел „Ечемишка"
 Facebook

Шестима от АПИ са обвиняеми за инцидента през 2017 г. в тунел „Ечемишка"



13.12.2018 / 13:40 - CityBuild.bg

Според заключението основната причина за него е аварийно състояние на гредите с осветителните тела.

 

Окръжна прокуратура - София привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция „Пътна инфраструктура" /АПИ/ за това, че при условията на независимо съпричиняване са нарушили правилата за експлоатация на пътно съоръжение и по непредпазливост са причинили на смъртта на Е. Михайлова при инцидента на 05.02.2017 г. в тунел „Ечемишка". Това съобщиха от пресцентъра на прокуратурата.

 

Длъжностните лица са: Лазар Лазаров, в качеството му на председател на УС на АПИ, Илиана Захариева, в качеството й на член на УС на АПИ; Дончо Атанасов, в качеството му на член на УС и председател на УС на АПИ, Георги Златев - директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ, Надя Сачанска - началник отдел „Основен ремонт и поддържане" в дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и Георги Фучеджиев - старши експерт в отдел „Основен ремонт" на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ.

 

Част от металната конструкция на осветителните тела в тунела падна върху лек автомобил и причини смъртта на жената. При извършеното изследване е установено, че след 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. конструкцията се е намирала в аварийно състояние. Според заключението на вещите лица основната причина за станалата авария на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето й без антикорозионна защита повече от 20 години.

 

По делото са събрани множество доказателства, вкл. заключение на експертиза относно състоянието и корозията на метала на носещата конструкция на осветителната уредба на тунела, изготвено от Института по металознание - БАН. Основните изводи относно причините за разрушаването на металната конструкция, настъпилото произшествие, извършените проверки на тунела и действията на АПИ са в резултат от заключението на комплексна експертиза, изготвена от седем вещи лица със съответна специалност.

 

Припомняме, че Лазар Лазаров депозира оставката си през 2016г. Тази година той беше разпитван и за катастрофата край Своге, а през 2017г. - за нередности при изграждането на Оризово-Димитровград. Заради инцидента в тунела пък сменилият го инж. Дончо Атанасов беше "понижен" като член на УС на АПИ, но тогавашният регионален министър Николай Нанков /който пък подаде оставка заради катастрофата в Своге/ го остави начело на АПИ. През юни тази година обаче Атанасов по собствено желание прекрати дейността си като председател и в момента е "отговорник" по действията на АПИ по исканата от БСП независима експертиза на пътищата.

 

 

Заради инцидента в тунел "Ечемишка" бе освободен изпълнителният директор на "Автомагистрали" ЕАД Парашкев Кръстев. На директора на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ инж. Георги Златев бе прекратено служебното правоотношение. Освободени бяха също директорът на Областно пътно управление София Веселин Николов и началникът на Районна пътна служба /РПС/ София Боян Игнатов. Беше направен пълен преглед  на всички съоръжения по автомагистралите - тунели, мостове и други.

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано