СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Симитли подкрепи източния вариант за АМ „Струма“ в Кресненското дефиле
 Facebook

Симитли подкрепи източния вариант за АМ „Струма“ в Кресненското дефиле



11.09.2017 / 18:00 - citybuild.bg

В Кресна поискаха гаранции, че ако бъде одобрен вариант Г10.50, държавата ще изпълни всички поети ангажименти.

 

Симитли застана зад източния вариант на изграждане на трасето на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле. Проектното предложение, което разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна – в посока Гърция по сега съществуващия път Е- 79, който ще бъде рехабилитиран, а от Кулата за София по нов терен – на изток от Кресненското дефиле, бе одобрено от държавата и местното население. 

 

От изследването, в което са анализирани последиците върху атмосферния въздух, повърхностни и подземни води, земни ядра, земя, почви, растителен и животински свят, ландшафт, културно наследство, хигиена и човешко здраве, стана ясно, че идеален вариант няма. При преценката на всички фактори най-компромисният от петте алтернативи е вариант Г 10.50, така нареченият източен – с 5 тунела и 18 виадукта, 11 надлеза, подлези, подпорни и укрепителни стени, категорични са експертите. Той е най-оптималният за биоразнообразието в двете защитени зони – „Кресна„ и „Кресна-Илинденци”, върху растителния и животинския свят.

 

 

Проучването показало, че при строителството опасността от изчезването на змии, вълци, птици е значителна, но най-минимална при така наречения източен вариант, ако се приложат защитни мерки, като изграждане на преградни и дефрагментационни съоръжения за безпрепятствено пресичане, мостове със съоръжения за събиране на повърхностен оток и калоумаслители, билбордове без осветления, за да не безпокоят прилепите и др.

 

Положително становище за този вариант има от всички компетентни институции, от учените от БАН, университети, неправителствени организации, представители на бизнеса, уточни председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов. Шефът на АПИ заяви, че ще бъде построен нов мост в Симитли и съвместно с кмета Апостол Апостолов обсъждат зоните за отдих, които предстоят да бъдат разкрити в района. Подкрепа към източния вариант изрази и председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров. 

 

Още подробности от дискусията - тук.


 

"Искаме писмени гаранции, че ако бъде одобрен вариант Г10.50, държавата ще изпълни всички поети ангажименти, включително изграждане на площадки за търговска дейност по двете направление на трасето, с довеждане на ВиК и електроинфраструктура, както и всички необходими неща за извършване. Искаме подкрепа за изграждане на православен храм вън от тези терени", каза кметът на Кресна. Николай Георгиев каза още, че неговата молба е в екипа на Агенция „Пътна инфраструктура" да бъде включен и експерт от Общин Кресна, за по-добра координация и ефективна връзка между държавата и местната власт. 

 

 

При реализация на този вариант за преминаване на магистралата се предвижда в Кресна да се изградят две големи площадки за търговия и отдих. Едната площадка ще е на обходния път на Кресна в посока Кулата, а другата е по новото трасе, което ще се изгражда и е на 2 километра след пътен възел „Кресна", пътувайки за София. Площадките ще са с площ около 30 декара, уточни инж. Атанасов и добави, че и двете площадки ще имат директна връзка с град Кресна. Те ще бъдат с електричество, водопроводна и канализационна мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си от мед, мляко и т. н., както го правят и в момента.

 

Връзката на града с магистралата ще става посредством пътни възли и кръстовища. Инж. Атанасов бе категоричен, че ще се гарантира обслужването на населението посредством съществуващите и в момента автобусни линии, както и че няма предпоставка за поскъпване на билетите за тях. 

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано