СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
АПИ не е водила разговори за вземане на асфалтови проби от нови пътища
 Facebook

АПИ не е водила разговори за вземане на асфалтови проби от нови пътища



17.09.2018 / 10:30 - CityBuild.bg

Уточнението е по повод твърдения на народния представител Елена Йончева.

 

Агенция "Пътна инфраструктура" не е водила разговори с народни представители за вземане на асфалтови проби от участъци по автомагистралите „Люлин”, „Тракия” и други републикански пътища за проверка на качеството. Уточнението е по повод твърдения на народния представител Елена Йончева в ефира на Нова телевизия. "Пътувайки по магистралите, ние плащаме данък "живот". Искаме да се вземат проби от АМ "Тракия", АМ "Струма" и АМ "Люлин". Ще покажем и колко е откраднато, за да може да не плащаме този кръвен данък", каза Йончева.

 

Припомняме, че по разпореждане на министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Николай Нанков ще бъде направена инвентаризация на републиканската пътна инфраструктура, която е 20 000 км. Информацията трябва да бъде обобщена от АПИ до средата на октомври, като се определят пътищата, за които трябва да се предприемат незабавни мерки.

 

Докладът ще включва данни за състоянието на настилката, канавките и банкетите, мантинелите, вертикалната и хоризонталната маркировка. Ще бъдат посочени последните ремонти на пътните отсечки, както и кой ги е изпълнявал. За всяка пътна отсечка ще бъдат посочени сигналите, които са подавани, както и какви мерки са взети по тях. За всеки път трябва да се предложат мерки, за да бъде приведен в нормално експлоатационно състояние, както и срокове, в които могат да бъдат изпълнени.

 

Инвентаризацията се прави след катастрофата по пътя за Своге. В петък в БТА на пресконфренция 14 НПО се обединиха около решението, че е необходим е изцяло нов модел на управление на пътищата в България и се подписаха под общо писмо до министър-председателя.

 

Новият асфалт, положен в участъка от пътя София-Своге, където стана тежката автобусна катастрофа, е много по-добър. Това казаха за Нова телевизия на 8 септември инж. Михаил Рашков от АПИ и Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Според Иванов обаче ремонтът на пътя не трябва да приключва със смяната на асфалта и поставянето на шумяща маркировка. „Допусната е грешка при проектирането на кривата на самия завой. Задължително трябва да се изчисти и зеленината по пътното платно", коментира експертът. Според пътната агенция растителността, която пречи на видимостта в района, е отговорност на общината в Своге.

 

Отводняването в пътния участък по проект на пътя е такова, че има само два водостока. Първият отвежда водата вдясно от пътното платно. След него трасето, криволичейки, стига до втория водосток, където освен него, отляво на пътя има укрепителна стена, а отдясно - бордюр и тротоар. Водата се стича по плътното платно, без да има къде да се отведе. Екип е направил изчисления относно отичането на водата. Оказва се, че при интензивен валеж събралата се вода е в такова количество, което изисква поне 19 дъждоприемни шахти, разположени на равни разстояния. В случая по проект са само два, казаха още в студиото.

 

Припомняме, че именно тези въпроси зададохме от CityBuild.bg на АПИ и не получихме отговори.

 

Вижте още по темата "Кой проверява асфалта" тук.

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано