63 са кръпките на 5-километров участък от Северната скоростна тангента, а на АМ "Хемус" те са 235 за 8,5 км

232

Водят се преговори за осигуряване на скенер, с който да се провери състоянието на настилката на Северната скоростна тангента, без да се копае


Снимка: МРРБ

На Северната скоростна тангента на участък от 5 км има 63 кръпки с площ 7600 кв.м, а на АМ „Хемус“ за 8,5 км кръпките са 235. Това каза министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков вчера за БТВ. „Водим преговори за осигуряване на скенер от чужбина, за да можем да сканираме трасето на Северната скоростна тангента и да проверим състоянието на пътната настилка, без да копаем. Не е разумно да разкопаем всички магистрали, за да направим проверки“, съобщи той и уточни, че всички изнесени факти са верни.

Министър Шишков засегна темата с обвиненията в публичното пространство, че за проверките са избрани конкретни места. „Няма как да знам къде е лоша и къде е добра пътната настилка.“ И отбеляза, че пробите не са взети, за да има или не опоненти, а за да се знае как да се ремонтират аутобаните.

"В последните няколко месеца направихме 4 проверки по пътищата. Оказа се, че строителните дейности са били приемани като отговарящи на проекта, а в действителност се видя, че това не е така. Затова сегашните проверки се правят, като една от целите е да се сравняват с проектите – така ще бъдат извадени наяве много от дефектите с изграждането на пътищата ни. Строителният процес в България е добре регламентиран и има достатъчно участници в строителството, които би трябвало да гарантират неговото качество, посочи още министърът.

Протоколите за скрити работи най-вероятно ще се извадят и ще се види кой какво и как е подписвал, когато органите на МВР и прокуратурата тръгнат да разследват, подчерта регионалният министър. В момента, в който бъдат готови окончателните доклади от проверките, ще бъдат предоставени на МВР и на прокуратурата. Те ще съдържат освен данни от пробите, не само в какво състояние са асфалтът и земната основа, но и данни за участниците в строителството.

Арх. Шишков посочи, че след 7-8 години е логично да се прави текущ ремонт и ремонт на износващия слой на асфалта. Извън практиката на европейските страни е да се прави основен ремонт с намеса в земната основа, по начина, по който трябва да бъде направен у нас.

Пропаданията са не само поради недобро качество на строителството, но и поради пестенето на строителни материали. Проблемът с качеството на пътищата е в липсата на контрол от страна на възложителя, подчерта министър Шишков.

Той припомни, че са одобрени подробните устройствени планове на отсечката Русе – Бяла и обхода на Бяла от бъдещия аутобан Русе – Велико Търново и поясни, че е даден аванс по възлагане и договор по обществена поръчка, която не е правена от сегашното ръководство, а от предишния редовен кабинет. В момента се изготвят технически проекти. В края на септември – октомври изтича ОВОС и ако дотогава не се издаде Разрешение за строеж, процедурата трябва да започне наново. „В участъка около Бяла знаете колко смъртни случаи има. Не можем да си играем с живота на хората“, заключи той.

ОЩЕ НОВИНИ

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Събитието на 25 април в София е организирано от Съюза на урбанистите в България

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Той ще включва и места за електрически автомобили със зарядни станции

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Пътната артерия е една от най-натоварените в града, а в плана е заложено още реализация на градска железница северно от него

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците

Община Бургас стартира проекта “Bauhaus4MED” за зелена трансформация на градове и региони

Община Бургас стартира проекта “Bauhaus4MED” за зелена трансформация на градове и региони

Той има за цел да съчетае иновативни решения, устойчивост и гражданско участие за зелена трансформация в Евро-Средиземноморския регион