Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

158

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

Служебният премиер ще търси идеи и концепции за бъдещето на паметника Бузлуджа

Служебният премиер ще търси идеи и концепции за бъдещето на паметника Бузлуджа

По време на първия си парламентарен контрол Димитър Главчев обяви, че ще възложи тази задача на министъра на културата и на областния управител на Стара Загора

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците

Започна демонтажът на козирката на стадион "Българска армия" в Борисовата градина в София

Започна демонтажът на козирката на стадион "Българска армия" в Борисовата градина в София

Няма вариант стадионът да не бъде построен, работим по избора на изпълнители и търсим най-добрата оферта, каза Даниел Димов, член на управителния съвет на „Спортни имоти Българска армия“

Ремонтът, реставрацията и реконструкцията на църквата "Св. Св. Кирил и Методий" в Свищов очаква финансиране за реализация

Ремонтът, реставрацията и реконструкцията на църквата "Св. Св. Кирил и Методий" в Свищов очаква финансиране за реализация

Инвестиционният проект е съгласуван с НИНКН, а номинацията му в конкурса ARCHINOVA 2023 ще е като препоръка при кандидатстването за осигуряване на средства, каза за Citybuild.bg кметът на община Свищов д-р Генчо Генчев

"Зелена къща" разработиха български учени

"Зелена къща" разработиха български учени

БАН е водещата организация по Националната научна програма “Нисковъглеродна енергия за транспорта и бита“ (ЕПЛЮС), а  финансирането е осигурено от Министерството на образованието и науката