Масово се обжалват обществени поръчки за текущ и основен ремонт

48

Това коментира министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов 


Снимка: МРРБ

„Обезпокоен съм, че обществените поръчки се обжалват масово още на ниво процедури, без дори да има отворени оферти. Нямаме необжалвана процедура за основен ремонт, а за мен това е подозрително. Прилича ми на организирано саботиране на усилията ни да ремонтираме пътната мрежа, която е в ужасно състояние“, коментира вицепремиерът по време на посещение в Бургас.

Много обжалвания са пуснати не само в Бургаска област, но и в другите области на страната.  Всичките 7 обществени поръчки се обжалват. От тях шест са по 6-те района за планиране, а седмата е за текущо поддържане на автомагистралите. Обжалват се и двете обществени поръчки за основен ремонт, които са за избор на изпълнител на строително-монтажни работи.  

„Вече са изплатени 55% от средствата към пътните фирми според решението на Народното събрание, като се надявам до края на следващата седмица да бъдат изплатени на 100%“, съобщи още Гроздан Караджов. Процедурата по разплащане се осъществява с няколко нива на контрол - вътрешен и през одобрение на всяка фактура от Министерството на финансите. Въпреки изчакването от 4-5 дни, няма недоволство от страна на пътно-строителните фирми.  

В отговор на въпрос дали е заварил пари в специалната сметка за изграждането на автомагистрала „Хемус“, министърът каза, че когато е встъпил в длъжност, по нея не е имало средства. Вицепремиерът Караджов увери, че при формирането на новия бюджет е взето решение, че когато казусът с инхаус процедурите бъде разрешен, средствата ще бъдат отпуснати от бюджета. „Пари в сметката ще има веднага, щом се реши проблемът с инхаус процедурите. По тях не може да продължи да се строи, защото нямаме никакви строителни гаранции за магистралата. Тя се изгражда от частни фирми, които са пренаети от „Автомагистрали“ ЕАД, но гаранцията я носи държавното дружество, т.е. всички ние. Ние си плащаме и ние си носим гаранцията, това не е добре“, разясни министър Караджов. Той допълни, че всеки момент се очаква специалното юридическо становище за рисковете, които могат да се случат при евентуално прекратяване на договорите за инхаус.

ОЩЕ НОВИНИ

Служебният премиер ще търси идеи и концепции за бъдещето на паметника Бузлуджа

Служебният премиер ще търси идеи и концепции за бъдещето на паметника Бузлуджа

По време на първия си парламентарен контрол Димитър Главчев обяви, че ще възложи тази задача на министъра на културата и на областния управител на Стара Загора

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците

Започна демонтажът на козирката на стадион "Българска армия" в Борисовата градина в София

Започна демонтажът на козирката на стадион "Българска армия" в Борисовата градина в София

Няма вариант стадионът да не бъде построен, работим по избора на изпълнители и търсим най-добрата оферта, каза Даниел Димов, член на управителния съвет на „Спортни имоти Българска армия“

Ремонтът, реставрацията и реконструкцията на църквата "Св. Св. Кирил и Методий" в Свищов очаква финансиране за реализация

Ремонтът, реставрацията и реконструкцията на църквата "Св. Св. Кирил и Методий" в Свищов очаква финансиране за реализация

Инвестиционният проект е съгласуван с НИНКН, а номинацията му в конкурса ARCHINOVA 2023 ще е като препоръка при кандидатстването за осигуряване на средства, каза за Citybuild.bg кметът на община Свищов д-р Генчо Генчев

"Зелена къща" разработиха български учени

"Зелена къща" разработиха български учени

БАН е водещата организация по Националната научна програма “Нисковъглеродна енергия за транспорта и бита“ (ЕПЛЮС), а  финансирането е осигурено от Министерството на образованието и науката