Частта от АМ "Хемус" от София до Яна – по-малко асфалт, повече шлака

207

Според регионалния министър пътят Югово-Лъки е строителна бутафория, очаква се резултатът за АМ "Марица", следва проверка на Северната скоростна тангента


АМ „Хемус“ - по-малко асфалт и повече шлака

Вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков заяви за Нова телевизия, че наскоро е направена проверка в началото на автомагистрала „Хемус“ от София до Яна и там резултатите са по-фрапиращи, отколкото на магистрала „Тракия“. Не става въпрос за незаконно строителство, но резултатите от ядките и от земната основа показват, че вложеният асфалт е по-малко от изискваното, както и че се установява влагане на шлака от „Кремиковци“. При изискване за 28 см асфалт, взетите проби са показали наличие между 18 и 21 см, а шлаката в земната основа е в голямо количество. В тази част на магистралата строежът е започнал 2011 година, през 2013 година е пуснато движението, но разрешението за ползване е чак от 2016 година - т.е. някой е чакал кога и как да бъде въведен учатъкът в експлоатация, коментира министърът.

Арх. Шишков конкретизира сроковете за бъдещото строителство на АМ „Хемус“. На лот 5 ще бъде премахнато незаконното строителство и ще бъдат одобрени проектите и за лот 6. Одобрен е подробният устройствен план на 9-ти участък. „4-ти лот стои в капана на незаконното строителство, а  депутатите не пожелаха да  намерят законов механизъм, в който да продължи строежът“, припомни регионалният министър. И отново заяви, че няма да бъде индексирано строителството на лотовете, за които има раздадени аванси.

АМ „Марица“ – най-вероятно със спестени материали

Очакват се резултатите от проверката на АМ „Марица“, където част от проблемите са заради това, че най-вероятно са спестени материали или са влагани неподходящи. Министър Шишков коментира, че средства за ремонти на установените нередности ще се намерят, защото това засяга безопасността на придвижване.

Пътят Югово-Лъки - строителна бутафория

Цялата отсечка в област Смолян е незаконна и е показателна за начина, по който са извършвани основни ремонти с възлагане за текущи - без одобрен проект, разрешително за строеж и строителен надзор. Поръчката е направена от бившето ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“ в периода от 2018 г. до началото на 2021г., каза арх. Шишков. И допълни, че този път е един от 31, за които е имало изработени проекти, но никой не си е направил труда да ги възложи и изработи по проект.  

По време на огледа е взета за изследване ядка от асфалтовото покритие и проби от земната основа, за да се разбере как е направен пътят в дълбочина и дали отговаря на това, което би трябвало, ако ремонтът беше извършен по проект. „Надяваме се поне асфалтът и земната основа да са добре, но за съжаление пътят е осеян с камъчета и с парчета от скали. Това е така, защото е разширен повече от метър и скалната маса не е укрепена както трябва. Освен всичко останало, няма и изпълнено отводняване и този път след няколко години няма да е в това състояние, което ще искаме. Обезпокоени сме от това, което виждаме, и ще направим предписания“, допълни арх. Шишков.    

50 млн. лева е стойността на целия участък от 31 км. Половината от тях - 25 милиона лева, вече са разплатени от последния редовен кабинет по решение на НС. Министър Шишков беше категоричен, че останалите 25 милиона няма да бъдат платени. И припомни, че докато не се намери законово решение на казуса, ще се разплаща само извършеното законно строителство.

Тази седмица ще бъде инспектирана и Северната скоростна тангента.

ОЩЕ НОВИНИ

Подадено е инвестиционно предложение за изграждане на ритейл парк в Габрово

Подадено е инвестиционно предложение за изграждане на ритейл парк в Габрово

Той ще включва шест търговски обекта и полуподземен паркинг

Бургас може да има най-модерния студентски кампус в България

Бургас може да има най-модерния студентски кампус в България

От Общината призовават да подкрепите проекта, като попълните анкета

Общинските съветници в Бургас направиха още една стъпка към изграждането на ново училище на метри от морето

Общинските съветници в Бургас направиха още една стъпка към изграждането на ново училище на метри от морето

Има идея през лятото то да се ползва от ученици като база за морски спортове и придобиване на различни морски умения

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Събитието на 25 април в София е организирано от Съюза на урбанистите в България