Отворени са ценовите оферти за първите 76 км от автомагистралата от Русе до Велико Търново

92

Тръжната процедура е в две обособени позиции


Отворени са ценовите оферти на допуснатите кандидати в обществената поръчка за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата „Русе - Велико Търново“.

В обособена позиция 1 е участъкът от Русе до Бяла, с дължината малко над 40 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе при пътен възел с път ІІ-21 Русе - Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път І-5 Русе-Велико Търново. Три са отворените ценови оферти за позиция 1. Те са на:

  • ДЗЗД „ХЕМУС-16320“, с участници: „Инфра Експерт“ АД, „Автомагистрали - Черно море“ АД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД и „Трансконсулт-22“ ЕООД - 876 525 100,64 лв.;
  • „ХВП – ЯБЛАНИЦА“ ДЗЗД, в което са: „Хидрострой” АД, „ВДХ” АД и „Пътстрой Бургас” ЕООД - 927 033 586,80 лв.;
  • ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО“, с участници: „Европейски пътища“ АД, „Грома Холд“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Пътпроект 2000“ ООД – 985 106 768,65 лв.

В обособена позиция 2 е обходът на Бяла, с дължина малко над 35 км. Той ще започва непосредствено след пътния възел с път І-5 Русе-Бяла и ще завършва след пътния възел с път I-3 Гара Бяла - Плевен. Три са отворените ценови оферти за позиция 2. Те са на:

  • ДЗЗД „ХЕМУС-16320“, с участници: „Инфра Експерт“ АД, „Автомагистрали - Черно море“ АД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД и  „Трансконсулт-22“ ЕООД – 762 914 306,01 лв.;
  • „ХВП – ЯБЛАНИЦА“ ДЗЗД, в което са: „Хидрострой” АД, „ВДХ” АД и „Пътстрой Бургас” ЕООД – 709 025 644,85 лв.;
  • ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО“, с участници: „Европейски пътища“ АД, „Грома Холд“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Пътпроект 2000“ ООД – 660 425 563,84 лв.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе - Велико Търново“ да бъде включен за финансиране от програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя на две в посока Прохода на Републиката и прохода „Шипка“. Обществената поръчка е обявена въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

Изграждането на автомагистралата от Русе до Велико Търново е сред приоритетните обекти. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места. АМ „Русе - Велико Търново“ ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна – Севлиево – Велико Търново – п. в „Белокопитово“ на АМ „Хемус“, с път I-3 Гара Бяла – Плевен - Коритна - Ботевград и бъдещия участък от АМ „Хемус“ край Велико Търново.

ОЩЕ НОВИНИ

Община Бургас ще изгражда нова спортна зала в "Меден рудник" с алеи и зелени площи към нея

Община Бургас ще изгражда нова спортна зала в "Меден рудник" с алеи и зелени площи към нея

Общината е одобрена за финансово подпомагане по Националната програма за споделено финансиране на инвестиционни спортни проекти за 2023 година

АПИ предвижда основен ремонт на 22 км от пътя Рудозем - Смолян

АПИ предвижда основен ремонт на 22 км от пътя Рудозем - Смолян

Експерти и граждани обсъдиха Концепция за интегрирани териториални инвестиции във връзка с процедурата за кандидатстване по Програма „Развитие на регионите“

Kърджали стартира изпълнението на проект за рекултивация на депото за неопасни отпадъци

Kърджали стартира изпълнението на проект за рекултивация на депото за неопасни отпадъци

В резултат ще бъдат рехабилитирани 1,49 хектара земя, която ще се използва за зелена площ

Общинските съветници в Бургас одобриха съфинансиране за изграждане на нова сграда на Дома за стари хора в Минералните бани

Общинските съветници в Бургас одобриха съфинансиране за изграждане на нова сграда на Дома за стари хора в Минералните бани

Настоящият дом „Цвета и Анка Върбанови“ е с 32 места и не може да покрие стандартите и необходимия капацитет на помещенията

Близо 59 млн. лв. повече за здравеопазване, образование, транспорт и социални дейности в бюджета на София

Близо 59 млн. лв. повече за здравеопазване, образование, транспорт и социални дейности в бюджета на София

В него са и предложенията на гражданите от общественото обсъждане, както и тези на всички партии в Столичния общински съвет и независими общински съветници

Правителството одобри проект за промени в Закона за индустриалните паркове

Правителството одобри проект за промени в Закона за индустриалните паркове

Очакваните резултати от прилагането на акта включват създаване на по-­добри условия за инвестиции и за насърчаване на инвеститорите да извършват производствена дейност в тези зони