Подписват договорите за проектиране и строителство на тунела под Шипка
Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,549 км, от които 7,96 км са ново строителство, 2,59 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км
Днес председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Тодор Василев подписва договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на тунела под Шипка, дълъг 3,22 км. Останалите 4 тунела в рамките на участъка са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, стоманобетонова подпорна стена, стоманобетонова укрепителна стена и други.
Тунелът под вр. Шипка ще е на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).
Проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ е включен в проекта на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
Договорът за проектиране и строителство се подписва с ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, в което участват: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД. Стойността му е 358 020 000 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на поръчката е 240 дни /8 месеца/ за проектиране и 1280 дни /3,5 години/ за строителство.
Строителният надзор ще бъде възложен на ДЗЗД „Трансконсулт – Свеко“ с участници: „Трансконсулт – БГ“ ООД и „Свеко Енергопроект“ АД. Техният договор е 6 479 935,20 лв. с ДДС.