Представиха техническия проект за модернизацията на жп участъка Видин – Медковец

513

Може би най-интересното съоръжение е естакада с дължина 1 126 метра и височина 112 метра


Днес във Видин в рамките на регионална конференция НКЖИ представи проект „Модернизация на железопътната линия Видин – София“ и в частност техническия проект за модернизацията на участъка Видин – Медковец. С техническия проект се реконструира железният път, като се изгражда изцяло ново железопътно трасе с по-тежък тип релси, изцяло нова контактна мрежа, както и много нови инженерни съоръжения. След модернизацията влаковете ще могат да се движат със скорост до 160 км/ч. за пътнически и 120 км/ч за товарни. Изграденото при модернизацията ще отговаря на последните изисквания за сигурност, надеждност и техническа съвместимост в страните на Европейския съюз.  

В модернизацията на железопътния участък Видин – Медковец се предвиждат 5 нови междугария, частично ще бъдат реконструирани 2 съществуващи (Медковец – Брусарци и Брусарци – Дъбова махала) и ще бъдат изградени 4 нови гари (Дъбова махала, Воднянци, Срацимир и Видбол). Ще има 2 тунела с дължини съответно 325 и 2975 метра, 6 моста с обща дължина 564 метра, 11 виадукта и естакади с обща дължина 4680 метра. Може би най-интересното съоръжение е естакада с дължина 1 126 метра и височина 112 метра.

Извършено е софтуерно моделиране на разпространението на шума и на местата с превишени нива на шума са предвидени шумозащитни съоръжения.  Електрозахранването на новия участък ще се извършва от съществуващи тягови подстанции Видин и Брусарци, които ще бъдат модернизирани по програма „Транспортна свързаност 2021-2027“.  

Участък Видин – Медковец е разделен за строителство на три участъка: Медковец – Дъбова махала, Дъбова махала – Срацимир и Срацимир – Видин.  В рамките на този месец се очаква да бъдат обявени обществените поръчки за избор на изпълнители на строителството за две от тези отсечки, а именно: Медковец – Дъбова махала и Дъбова махала – Срацимир. За третата обявяването на обществената поръчка за избор на изпълнител на строителството се очаква до няколко месеца.

Индикативната стойност за строителството на целия участък Видин - Медковец е приблизително € 613 530 000, 85% от които ще бъде осигурена от Механизъм за свързване на Европа.

ОЩЕ НОВИНИ

Служебният премиер ще търси идеи и концепции за бъдещето на паметника Бузлуджа

Служебният премиер ще търси идеи и концепции за бъдещето на паметника Бузлуджа

По време на първия си парламентарен контрол Димитър Главчев обяви, че ще възложи тази задача на министъра на културата и на областния управител на Стара Загора

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците

Започна демонтажът на козирката на стадион "Българска армия" в Борисовата градина в София

Започна демонтажът на козирката на стадион "Българска армия" в Борисовата градина в София

Няма вариант стадионът да не бъде построен, работим по избора на изпълнители и търсим най-добрата оферта, каза Даниел Димов, член на управителния съвет на „Спортни имоти Българска армия“

Ремонтът, реставрацията и реконструкцията на църквата "Св. Св. Кирил и Методий" в Свищов очаква финансиране за реализация

Ремонтът, реставрацията и реконструкцията на църквата "Св. Св. Кирил и Методий" в Свищов очаква финансиране за реализация

Инвестиционният проект е съгласуван с НИНКН, а номинацията му в конкурса ARCHINOVA 2023 ще е като препоръка при кандидатстването за осигуряване на средства, каза за Citybuild.bg кметът на община Свищов д-р Генчо Генчев

"Зелена къща" разработиха български учени

"Зелена къща" разработиха български учени

БАН е водещата организация по Националната научна програма “Нисковъглеродна енергия за транспорта и бита“ (ЕПЛЮС), а  финансирането е осигурено от Министерството на образованието и науката