Проектът за тунел под Шипка не е спрян
По него продължава активно да се работи, като дори темпото ще се ускори, за да наваксаме закъсненията, каза министърът на регионалното развитие
Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов за 7 години са построени 23 километра с два малки тунела по проекта. „Предстои изграждането на най-сериозното съоръжение - тунелът от 3.2 км и подходите към него. Тук всички отчуждителни процедури са приключили, има направен ОВОС, има и избран изпълнител. До края на 2022 г. трябва да бъде одобрена новата оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027, по която ще се осигурят 34% от финансирането. Останалите пари ще дойдат на етапи от държавния бюджет. Заложеният в договорите срок за изпълнение на обхода на Габрово, включително тунел под връх Шипка, е 50 месеца - 8 месеца за проектиране и 42 месеца за строителство (общо 4 години и два месеца)“, съобщи той.
Караджов припомни, че идеята тунелът да е четирилентов, а не двулентов, както е проектиран сега, може да се осъщести на два етапа. „Сега работим по вече съществуващия план за тунела с една тръба за платната и една аварийна, така че да пуснем максимално бързо трасето в експлоатация. В процеса на строителството ще анализираме внимателно трафика и ако се налага, ще направим проект и ще намерим финансиране за допълнителна тръба към вече изградения тунел“, каза той и допълни, че проектът за тунел на Шипка няма бъде готов в неговия мандат като министър, но „с ръка на сърцето мога да гарантирам, че всичко, което зависи от мен, ще бъде направено, за да се реализара мечтата на габровци“.