Ще бъде възложено ново проектиране на четирилентов тунел под Шипка
Народното събрание трябва да се произнесе по казуса със строежа на АМ „Хемус“ и да укаже начина, по който да продължи дейността, коментира още регионалният министър
Снимка: МРРБ
В съществуващия проект за тунела под Шипка в момента е заложено да има само по една лента за движение, т.е. обикновен тунел, в който ако закъса една кола или ТИР, ще се налага пълно затваряне. Това обяви в сутрешния блок на БНТ заместник министър-председателят и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. В тунела трябва да има двулентов път, следващ габарита на целия път от Русе до Велико Търново, който да мине под планината и да продължи така и на юг. Нужните процедури за тези дейности ще започнат още днес, каза министърът.
Народното събрание трябва да се произнесе по казуса със строежа на АМ „Хемус“ и да укаже начина, по който да продължи дейността, коментира още регионалният министър. „Ако искаме да разплетем целия този казус докрай, тоест и 9-те отсечки от АМ „Хемус“ да се изградят, без решение на Народното събрание или дори закон, няма да се справим, заяви още министърът. Той допълни, че няма как да бъдат накарани работещите в „Автомагистрали“ ЕАД, управителния съвет, Агенция "Пътна инфраструктура" или той като министър, да продължат да подписват документи, с които „по магичен начин“ доставките и наемът на строителна техника се превръщат в извършени участъци от автомагистрала. Гроздан Караджов подчерта, че оттук нататък Законът за обществените поръчки ще се спазва стриктно и повече няма да се работи чрез ин-хаус процедури.
Цялото интервю на министър Караджов можете да гледате на интернет страницата на БНТ.