Скулптурна композиция на Павел Койчев ще бъде поставена в езеро в Южния парк в София

182

Композицията „Водна паша“ ще бъде разположена в езерото на входа откъм ул. “Нишава“ 


Шестте фигури – пастир и овце, са изработени от месинг и тежат общо 2,165 тона. Главната фигура е висока 4,4 метра, 4 м от които над водата. „Околните дървета се отразяват в езерото и така се осмисля „пашата“. Идеята на творбата е свързана с Библията. Всички имаме нужда от пастир, Христос, защото човекът е слаб, несигурен“, обясни скулпторът Павел Койчев. Вече се работи плащът на пастира и скоро фигурата ще бъде напълно довършена. 

Столичният общински съвет одобри разполагането на композицията в градска среда през ноември 2020 година. Идеята за поставянето на произведението беше подкрепена от много обществени фигури и личности от артистичния свят, от Съюза на българските художници, от екипа на Софийската градска художествена галерия. Проектът беше одобрен от Експертно-художествения съвет към Столична община. След поредица обсъждания Павел Койчев предложи на общинската управа да създаде нова версия на емблематичната си творба „Водна паша“, разположена до 2019г. в езерото до село Осиковица край Правец. Творецът даде и идеята за локацията, в която тя да „заживее“.     

Павел Койчев е роден на 30 май 1939 г. в София. Завършва Художествената гимназия, а след това и специалност „Декоративно монументална скулптура“ в Художествената академия. Първата му самостоятелна изложба е през 1982 г. в София. Участва в проекта „Световни художници в края на хилядолетието“ в Ню Йорк през 1999 г. През 2002 г. и 2012 г. е сред творците, представящи България на Международното биенале във Венеция. От 2008 г. негови творби са постоянно изложени в парк-галерия „Оригиналите“ в село Осиковица. Негови скулптури са притежание на Националната художествена галерия, на Софийската градска галерия, на градските галерии в Пловдив, Добрич, Варна, Стара Загора, Кърджали и Плевен, както и на частни колекции в множество европейски държави. Досега в София са поставени две скулптури на автора – пред сградата на Общински културен институт Дом на културата „Красно село“ и пред Американското посолство. За изложбата си „Градината на тревата“, представена в галерия „Райко Алексиев“, Павел Койчев получи през 2019 г. Наградата на Столична община за ярки постижения в областта на културата в раздел „Визуално-пластични изкуства“.   

ОЩЕ НОВИНИ

Античният град Диоклецианополис в Хисаря посреща първите си гости

Античният град Диоклецианополис в Хисаря посреща първите си гости

Ръководител на проекта е арх. Пламен Михалски, археолог е Митко Маджаров, а проектант - Маринела Георгиева – Трифонова

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Събитието на 25 април в София е организирано от Съюза на урбанистите в България

Отличиха три проекта в конкурс в рамките на Седмицата на ландшафтната архитектура в Лесотехническия университет

Отличиха три проекта в конкурс в рамките на Седмицата на ландшафтната архитектура в Лесотехническия университет

Третокурсникът Слави Дичев спечели първото място за идеен проект за коридорно пространство на третия етаж на учебното заведение

Отворен за посетители е обектът "Античен град Хераклея Синтика"

Отворен за посетители е обектът "Античен град Хераклея Синтика"

Община Петрич изпълни проекта за реставрация, консервация, опазване, популяризиране и развитие на археологическия обект и прилежащи некрополи

"София – град на мечтите" е заглавието, което проф. д-р арх. Тодор Булев е избрал за поредната си изложба

"София – град на мечтите" е заглавието, което проф. д-р арх. Тодор Булев е избрал за поредната си изложба

В експозицията в Централния дом на архитекта в София той се е спрял на необичаен ракурс – показва проектни идеи и предложения, които са останали нереализирани

НИНКН уточнява за пореден път: Оградата на Небет тепе в Пловдив не е съгласувана и е недопустима

НИНКН уточнява за пореден път: Оградата на Небет тепе в Пловдив не е съгласувана и е недопустима

Изпълнени са строителни работи без чертежи и без одобрение, а металното съоръжение нарушава архитектурния контекст на стария град и съществуващите там масивни каменни огради