СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
„Спаси София“ е против метро до подножието на Витоша
 Facebook

„Спаси София“ е против метро до подножието на Витоша



22.04.2021 / 11:27 - CityBuild.bg

Според градските активисти разширението е нелогично от транспортна гледна точка и освен това ще доведе до презастрояване.

 

От „Спаси София" изтъкват редица причини защо удължението на метрото до ИКЕА е нерентабилно и ще донесе далеч повече вреди, отколкото ползи както за района, така и за столичани.

 

 

„Районът в момента е с ниско застрояване, тъй като се намира в подножието на Витоша, а пътниците са в пъти по-малко от необходимото за метро. Метрото ще даде възможност за значително презастрояване с големи сгради точно там, където то не трябва да бъде позволено." - категоричен е Гергин Борисов.

 

От Спаси София твърдят, че удължението на метрото до ИКЕА е нелогично и от транспортна гледна точка. Те споделят данни на Общината, според които в района има само 1800 живущи и 8000 работещи попадат в обхвата му - много по-малко отколкото ежедневно превозва даже една автобусна линия. „Зоната спокойно може да се обслужва от автобусна линия, която да довозва до метро при Бизнес парка. Околовръстният път е с по 5 ленти в посока, по която автобусите ще се движат бързо и без задръжки. Защо ще строим метро успоредно на магистралата?" - питат градските активисти.

 

Симеоновският лифт, който често се изтъква от управляващите в полза на метрото до планината, се намира на над 1000 метра от метростанцията. От организацията припомнят, че лифтът е частен и Столичната община няма механизъм, с който да принуди собственика да го удължи. „Витоша ски се съди с Общината, а ски центърът на Витоша почти не работи. Не е ясно как това подобие на лифт и ски зона ще генерират пътници като за метро, което има капацитет да превозва хиляди души всеки час." - обяснява Гергин Борисов.

 

Съществен проблем е и огромната сума, която ще бъде похарчена за изграждането на новия участък. Става въпрос за около 200 млн. лв., а ежегодната експлоатация ще струва на софиянци още около 5 милиона. „В момент когато градският транспорт на София е заплашен от фалит, е безотговорно да се пробутва метро до всеки мол! Имаме съмнение, че става въпрос за лобистко начинание, което и в полза на големите частни инвеститори там, както и собствениците на молове и магазини. Да не забравяме, че сред тях е и един бивш президент на страната, който е част от ГЕРБ. Но това не само ще бъде платено от софиянци, но и ще бъде вредно за дългосрочното развитие на града." - припомня Гергин Борисов.

 

Според независимия общински съветник Борис Бонев, парите трябва да се инвестират там, където носят максимални ползи за софиянци, а не за обслужване на нуждите на частни интереси, затворени комплекси и молове. „С парите, които бихме дали за метро до ИКЕА, може да се построят много по-важни проекти и ефектът за софиянци ще бъде далеч по-голям. Не трябва всички налични средства да инвестираме в проекти, от които големите фирми лесно усвояват, докато градът ни потъва в мизерия. Далеч по-голям проблем за софиянци са мизерията в кварталите, състоянието на междублоковите пространства, разпадащите се улици и тротоари, липсата на паркове и детски градини... Парите трябва да отидат за тях", категоричен е Бонев.

 

От Спаси София призовават гражданите да се включат активно в общественото обсъждане и да изразят позицията си. То ще се случи този четвъртък (22.04), от 17:30 ч., а за участие е необходимо да се следва този линк.

 

Повече подробности ще намерите в в статията, както и на Фейсбук страницата на "Спаси София".

 

 
още от Новини

още от София