„Баумит България“ подкрепи кампанията „SOS Българска роза“
Събраните средства ще компенсират малките земеделски производители (стопани до 30 дка) от Стрелча, Клисура и Средногорието
Българите са първите, които откриват как да дестилират розово масло, а известността си българската маслодайната роза дължи на своето качество. Производството на маслодайна роза е не просто един от изконните български земеделски браншове - той е част от позитивната представа на света за България и част от нейния бранд. Затова в края на миналата година „Баумит България“ се включи в кампанията “SOS Български роза”, която се реализира от сдружение „Българска розова долина“. Инициаторите са си поставили за цел да съберат 190 000 лева, с които да компенсират отрицателната разлика между изкупната цена на маслодайната роза и разходите, които малките семейни бизнеси имат по отглеждането и събирането на цвета.
Събраните средства ще компенсират малките земеделски производители (стопани до 30 дка) от Стрелча, Клисура и Средногорието. Тези производители през 2021 г. са регистрирали продажби на розов цвят на цени под себестойността от 2 лева. Сдружението си е поставило за цел да подпомогне бранша, за да се запази маслодайната роза и традиционният поминък на малките семейни розопроизводители. С кампанията сдружението се надява освен да покрият загубите, и да дадат надежда на хората за новата година.
Под ръководството на специалисти търговският екип на „Баумит България“ от регион София засади първокачествени стръкове маслодайна роза „Дамасцена“ в Долината на дарителите край с. Буново.
От сдружението се надяват, че с подкрепата на Министерство на икономиката и Българска банка за развитие е възможно розопроизводството в България да продължи да се развива и да върне славата на Българската роза. Затова е нужно да се подпомогне поминъкът на малките розопроизводители и берачите от Карловската и Казанлъшката долина, да се осигурят средства за подпомагане на кампанията през 2022 г. и да се подобри качеството.