WWF стартира информационна платформа за устойчиви бизнес решения
Тя представя серия от научно-базирани практики
Днес участието на бизнеса в борбата срещу климатичните промени и загубата на биоразнообразие е по-важно от всякога. Статистиката сочи, че публично търгуваните компании са отговорни за около 40% от всички емисии, допринасящи за изменението на климата. Хранителната индустрия носи особена отговорност – по данни на Международния съюз за защита на природата 22 900 от 42 100 застрашени вида са изложени на риск от изчезване поради селскостопански и аквакултурни дейности. Същевременно финансовият сектор неволно финансира унищожението на екосистемите, от които пряко зависи.
Въпреки това, частният сектор може да се превърне в движеща сила на прехода към климатично неутрална икономика. За да подкрепи бизнеса в това начинание, WWF създаде информационна платформа за устойчиви бизнес решения в Централна и Източна Европа. „The Future of Business" е свободно достъпна за всички заинтересовани страни: корпоративни лидери, новатори в стартъп екосистемата, представители на политически и институционални среди, експерти по устойчиво развитие и опазване на околната среда. Платформата има за цел да запознае корпоративния сектор с най-актуалните научно-базирани решения в сферата на устойчивото развитие.
В момента тя предлага три различни медийни формата: подкаст, видеа и статии. Като следващи стъпки в надграждането на платформата WWF ще разработи още два формата: бизнес събития за обмен на опит, посветени на различни индустрии, както и виртуална библиотека с полезни материали за бизнеса.
„Мисията на WWF е да изгради бъдеще, в което хората да живеят в хармония с природата. Създадохме „The Future of Business", защото вярваме, че това е възможно само и единствено, ако бизнесът вземе дейно участие в изграждането на това бъдеще. Екологичните бизнес практики са в полза не само на природата, но и на частния сектор, тъй като съдържат много ясна бизнес логика. Едно от предназначенията на новата платформа е да представи реални примери от Европа и света, които да вдъхновят бизнеса в региона и да го подкрепят с конкретни насоки как да бъде по-устойчив", разказва Питър Барат, регионален директор „Маркетинг и партньорства" във WWF Централна и Източна Европа.
Платформата ще обхване пет теми: лидерски практики в борбата с климатичните промени, отговорно управление на гори и водни ресурси, бъдещето на финансовата и хранителната индустрия. Първият епизод на подкаста – „1.5°C Emission Possible" – разглежда въпроса как бизнесът може да се превърне във водещата сила на прехода към климатично неутрална икономика и вече е наличен в платформите Google и Apple Podcasts и Spotify.